• Kurs języka angielskiego dla dzieci przeznaczony jest dla dzieci w wieku 7 – 13 lat.
• Zajęcia prowadzone są w centrum Poznania przy ul. Działyńskich 2 w grupach od 4 do 8 osób.
• Jedne zajęcia trwają 60 minut.
• Zajęcia odbywają się 1 lub 2 razy w tygodniu.
Kurs angielskiego dla dzieci jest kursem ogólnym. Oznacza to, że jego celem jest rozwój wielu kompetencji językowych takich jak: umiejętność rozumienia ze słuchu, umiejętność czytania i pisania, znajomość zasad gramatyki, znajomość słownictwa oraz – a może przede wszystkim – umiejętność swobodnego wypowiadania się w języku angielskim. Kurs prowadzony jest w oparciu o przygotowane przeze mnie materiały, czasem wspomagany jest dostępnymi materiałami wydawniczymi. W dużej mierze kurs prowadzony jest w oparciu o materiały video.
Na zajęciach robimy językowe ćwiczenia aktywizujące dzieci, słuchamy piosenek po angielsku, stosujemy wiele technik kreatywnych, dzieci kręcą swoje filmiki po angielsku, wystawiają mini-przedstawienia, gramy w gry językowe oraz rozwiązujemy zagadki po angielsku.
Dzięki temu kurs jest żywy, dynamiczny i pozwala wykorzystać kreatywny potencjał dzieci oraz ich naturalną ciekawość.
W założeniu kurs dla dzieci oparty jest przede wszystkim na idei eksploracji języka, jego celem jest rozbudzenie dziecięcej ciekawości językiem angielskim i stopniowy rozwój kompetencji językowych. Można powiedzieć, że jest to kurs spontaniczny, prowadzony w dialogu z dziećmi, z dużym naciskiem na relację, proadzony z szacunkiem do dzieciecej indywidualności.
Każdorazowo kurs jest szyty na miarę i dopasowywany do wieku, umiejętności językowych i specyfiki grupy.
Jeśli dzieci posiadają dostęp do internetu i sprawnie używają już komputera na kursie korzystam z systemu google classroom, który jest platformą wymiany komunikacji oraz materiałów objętych kursem.
Naukę słownictwa wspieram systemem quizlet.
Dzięki temu wszystkie materiały przerabiane na kursie zgromadzone są w jednym miejscu w formie wirualnego podręcznika z przerobionymi tematami.
Poniżej zamieszczam przykładowe rejestracje przedstawień pt.: The Greatest Treasure (Największy skarb) oraz Cinderella (Kopciuszek), które nagraliśmy w grupach dziecięcych na zakończenie nauki w roku szkolnym 2016/2017.
OTO REJESTRACJA PRZEDSTAWIENIA (The Greatest Treasure):
OTO ZAADAPTOWANY TEKST PRZEDSTAWIENIA:
THE GREATEST TREASURE
N: One day Peter found a treasure map.
PETER: „Hurray. I’m going to find this treasure and have some adventure”
N: Peter set off. He walked a long way and finally reached a forest. There he met Lion.
PETER: „You are strong and courageous”
„Will you come with me on a treasure hunt ?”
LION: „That is true. I am strong and courageous. I will come with you on a treasure hunt and I will protect you if you need it.”
N: The forest was dense and dark. Peter was afraid but with Lion by his side he made it through. When the two finally reached the mountain they met Eagle.
PETER: „You have an excellent vision and can alert us to dangers.”
„Will you come with us? We’re looking for a treasure.”
EAGLE: „I will join you and I will alert you to dangers. I have excellent vision and I can see things that are far away. I will help you find the treasure.”
N: The mountains were tall and craggy. Lion slipped, but Peter was swift enough to give him a hand and pulled him up. Soon they reached the valley below where they met Sheep.
PETER: „Will you join us in our search for treasure ?”
„and keep us warm when it’s cold ?”
SHEEP: „Ok, I will join you in search for treasure. I will keep you warm. I have thick and soft woollen skin and you can huddle against me when it’s cold.”
N: Cold wind swept across the endless meadow. They all huddled against Sheep who kept them warm and cosy. The four finally reached the desert where they met Camel.
PETER: „You are called the ship of the desert.”
„Will you help us get across and join the treasure hunt, too ?
CAMEL: „That is true that they call me the ship of the desert. I can travel very long distances across the desert. I will help you get across the desert and I will join the treasure hunt.”
N: Peter, Lion and Sheep mounted the camel and happily set off across the vast desert with Eagle enjoying the spectacle from above. Camel began galloping and everybody cheered with
excitement.
N: The five finally reached the ocean where they met Turtle.
PETER: „Can you help us cross the water ?”
„We are on a treasure hunt.”
TURTLE: „I will help you cross the water. These are dangerous waters and only I know how to safely swim across the ocean. Peter, Lion, Eagle, Sheep and Camel – I will gladly join you in your
search for the treasure.
N: The rough waves almost drowned the party but Turtle skillfully steered them across.
They met Owl on the other side. Owl spoke from his ancient wisdom.
OWL: „Congratulations, you have found the treasure.”
ALL: „Where is it?”
OWL: „Together you have passed the forest, climbed the mountains, dared the valley, braved the desert and crossed the ocean.”
OWL: „You would never have done it without one another.”
N: They all looked at each other and realised that Owl was right.
ALL: We found friendship.
We found the greatest treasure ever.
A TO ORYGINAŁ, NA PODSTAWIE KTÓREGO WYSTAWIALIŚMY NASZE PRZEDSTAWIENIA:
OTO REJESTRACJA PRZEDSTAWIENIA (Cinderella):
A OTO TEKST PRZEDSTAWIENIA:
CINDERELLA
CAST:
GABRYSIA (CINDERELLA)
MARYSIA (BAD SISTER 1)
IWO (BAD SISTER 2)
BRUNO (DOORMAN)
TYMEK (PRINCE)
MATYLDA (FAIRY)
— PLAY —
AT HOME – 1.
BAD SISTER 1: What time is it ?
BAD SISTER 2: It’s 12 o’clock
BAD SISTER 1: Time for lunch
BAD SISTER 2: Cinderella – lunchtime
CINDERELLA: OK, coming
AT HOME – 2.
BAD SISTER 1: What time is it ?
BAD SISTER 2: It’s 6 o’clock
BAD SISTER 1: It’s party time.
BAD SISTER 2: Let’s go.
CINDERELLA: Please wait for me.
ON THE ROAD
FAIRY: Cinderella, close your eyes.
Open your eyes please.
CINDERELLA: Wow! Thanks.
FAIRY: You’re welcome. Party time Cinderella.
AT THE PARTY
DOORMAN: Welcome to the party. Please come in !
PRINCE: Time for dancing.
CINDERELLA: What time is it ?
PRINCE: It’s twelve o’clock.
CINDERELLA: Oh, no! It’s late. Good night.
PRINCE: Please wait for me.
—-
PRINCE: Is this yours ?
BAD SISTER 1: Yes, it’s mine.
PRINCE: No, it’s not yours.
PRINCE: Is this yours ?
BAD SISTER 2: Yes, it’s mine.
PRINCE: No, it’s not yours.
PRINCE: Is this yours ?
CINDERELLA: Yes, it’s mine.
PRINCE: Oh, It’s yours. I love you.