Nazywam się Bartosz Nowak. Jestem nauczycielem angielskiego z ponad 20-letnim stażem. Jestem absolwentem filologii angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych na SWPS w Poznaniu w zakresie Projektowania Usług. Przez 16 lat byłem współwłaścicielem oraz dyrektorem szkoły językowej Cieślak & Nowak mieszczącej się w Poznaniu przy ul. Fredry 7. Posiadam certyfikat administratora testów TOEIC, TOEIC Bridge, TFI Tests.
Pracowałem w szkole Spark Academy w Poznaniu w jej pierwszym roku istnienia. Przez 5 lat prowadziłem kursy językowe w amerykańskiej firmie Fandom. Uczyłem w niej pracowników poznańskiego oddziału oraz zdalnie pracowników pracujących w USA. Od 2016 roku uczę jako freelancer klientów indywidualnych oraz w firmach. Przepracowałem z uczniami łącznie ponad 7 tysięcy godzin – zarówno stacjonarnie jak i online.
Korzystam z nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, dzięki którym nauka jest ciekawsza i bardziej skuteczna. Pracuję online oraz stacjonarnie.
Jestem fanem nowoczesnej edukacji w duchu skandynawskim. Wierzę, że kluczem do dobrej edukacji jest zbudowanie równorzędnej, pełnej szacunku relacji z uczniem oraz nauczanie z uwzględnieniem możliwości, potrzeb, preferencji a także wewnętrznego potencjału rozwojowego, który każdy z nas ma w sobie.
W metodzie nauczania, którą preferuję podążam za uczniem, dobieram różne metody pracy do indywidualnych predyspozycji i preferencji ucznia, słucham informacji zwrotnej, dopasowuję tematykę zajęć do zainteresowań uczniów, stawiam na przyjemne, angażujące i inspirujące materiały i zadania.
W nauczaniu kładę nacisk na:
-
- praktyczne podejście do języka – uczniowie uczą się przede wszystkim po to aby skutecznie się komunikować
- dobór interesujących i angażujących uczniów tematów zajęć
- aktywizację uczniów poprzez używanie pomysłowych i atrakcyjnych metod nauczania
- wykorzystanie nowoczesnych możliwości technologicznych
- aspekt twórczy, pomysłowość i kreatywność zarówno uczniów jak i moją :)
Jak prowadzę zajęcia?
-
- stosuję materiały autorskie i dużo korzystam z materiałów autentycznych
- używam jak najwięcej języka angielskiego a polskiego wtedy kiedy jest to niezbędne
- bardzo dużo mówimy i dyskutujemy na zajęciach
- gramatykę omawiam wtedy kiedy trzeba – jest ona środkiem do celu a nie celem samym w sobie
- stosuje aktywizujące techniki kreatywne (np.: burza mózgów, odgrywanie ról, prezentacja, debata, wywiad)
- systematycznie pracuję z uczniami nad rozbudową słownictwa
- korzystam z techniki odwróconej lekcji i przekazuję część materiału w formie video
- uczniowie otrzymują listy słów oraz wyrażeń, które związane są z zajęciami w formie elektronicznej
- ważne słownictwo umieszczam w systemie quizlet.com umożliwiającym atrakcyjną naukę nowych słów
- wszystkie materiały przerabiane na kursie dostępne są elektronicznie dla uczniów w google classroom
- stosuję też w nauczaniu podejście projektowe oraz wykorzystuję metodologię design thinking.
Co mnie wyróżnia?
-
- indywidualizacja procesu nauki
- stosuję metodologię projektowania usług (Service Design) do projektowania kursów i szkoleń
- stosuję nowoczesne narzędzia edukacyjne i kreatywne metody nauczania
- w oparciu o potrzeby uczniów tworzę zarys planu nauki – tzw. roadmapę zawierającą umiejętności, które uczeń chce opanować w danym czasie
- okresowo sprawdzam postępy uczniów w nauce
- elastycznie podchodzę do metod pracy – metody mają działać i są dla ucznia a nie na odwrót, dlatego jeśli widzę, że jakaś metoda w pracy z uczniami nie jest skuteczna zastępuję ją inną
- aktywnie wspieram uczniów w nauce – także między zajęciami